| « جنگ جمله | معرفی نویسندگان زن ایران » |

#یک_قاچ_کتاب📚📚📚
🔖📔📔🔖📔📔🔖📔📔🔖
✨جوش و خروش داشتن و احساس کنجکاوى و حقیقت جویى، فطرى است. تربیت انسان هم بستگى به علت و عواملى دارد. اگر اصول وقواعد آن را کشف کنیم، مىتوانیم دانشآموزان را رشد بدهیم وفعال کنیم. نوزاد از آغاز طفولیت، فعال وکنجکاو است، ولى متأسفانه در مدرسه به علت عدم اطلاع، وشیوههاى نادرست در برخورد شتاب آن گرفته مىشود.
دانشآموزان زمانى دقیقترند که کنجکاوترند وموقعى که کنجکاوترند علاقهمندترند. علت بىدقتى بىعلاقگى است.
کسى که درس را خوب یاد گرفت، تکلیف را هم خوب انجام مىدهد.
معلّم هم باید عاطفى باشد وهم منطقى، هم نرمخوى باشد وهم قاطع تا دانشآموزان به وى اعتماد کنند.
مهمترین ابزاز معلّم سعه صدر، ومهمترین نیاز دانشآموز، امنیت خاطر است.
روند خوب آموزش وارزشیابى، زمانى تحقق پیدا مىکند که همه دانشآموزان در کار وعمل فعال باشند واحساس موفقیت بکنند ودر نتیجه جریان یادگیرى پایدار خواهد بود.
بسیارى از اوقات سکوت اثربخشتر از سخن گفتن وتذکرهاى پى درپى است.
توقعات زیاد مربى ومعلّم، تشویق وتنبیه زیاد، خلاقیت را از بین مىبرد.
ارزیابى مداوم معلم واطرافیان، خلاقیت کُش است. آنها که از این عارضه مصون ماندهاند، خلاقیتشان شکوفا شده است.
انتظار واحد ویکسان از توانهاى مختلف دانشآموزان، ونتایج ارزشیابى آنان، انتظارى است غیرمعقول وغیرمنطقى.✨
🔖📔📔🔖📔📔🔖📔📔🔖
📔مبانی تربیت و شاخصه برنامه ریزی مدارس دینی
✍رضا فرهادیان
فرم در حال بارگذاری ...